Tuotteiden palauttaminen
1. Palautettavia tuotteita koskevat vaatimukset
1.1. Kuluttaja voi tutustua tuotteeseen tavalla, joka on välttämätön tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi. Tätä varten kuluttajan on käsiteltävä ja käytettävä tuotetta vain tavalla, jolla se olisi normaalisti sallittua liikkeessä. Palautettavien tuotteiden on oltava käyttämättömiä, alkuperäispakkauksessa ja niiden etikettien on oltava tallella.
1.2. Kaikki palautettavat tuotteet on pakattava laatikkoon tai muovipussiin. Teippiä ja pakettitarroja ei saa kiinnittää alkuperäiseen pakkaukseen. Tuotteet on pakattava niin, etteivät ne vaurioidu kuljetuksen aikana.
1.3. Tilauksen mukana tullut palautuslomake on liitettävä palautettavan tuotteen mukaan. Yksinkertaistetun palautuslomakkeen voi tulostaa täältä.
2. Tuotteen vaihtaminen
2.1. NS King -verkkokaupasta ostettuja jalkineita ei voi vaihtaa toiseen kokoon tai malliin.
2.2. Jos haluat vaihtaa tuotteen koon, sinun on palautettava alkuperäinen tilaus ja tehtävä uusi tilaus verkkokaupassa.
3. Tuotteen palauttaminen, sopimuksen purkaminen, rahan palauttaminen
3.1. Asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus syytä ilmoittamatta 14 kalenteripäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta (paitsi jos tuotteessa on puutteita).
3.2. Pakettiautomaattiin tilatut tuotteet voidaan palauttaa 14 päivän kuluessa rekisteröimällä paketin palautus paketin viivakoodin perusteella posti.fi-sivustolla täältä.
3.3. Pakettiautomaatin kautta tilatut paketit voidaan palauttaa vastaavan palvelun kautta 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palauttaakseen tuotteen asiakkaan on täytettävä tuotteen mukana tullut tuotteiden palautuslomake tai sopimuksen peruuttamisilmoitus ja lähetettävä se tuotteen mukana.
3.4. Palauttamiseen liittyvät suorat kustannukset maksaa asiakas. Tuotetta ei tarvitse palauttaa alkuperäispakkauksessa, jos pakkauksen avaaminen sitä vahingoittamatta ei ollut mahdollista.
3.5. Palautuksen hinta on 6,99 €, joka vähennetään tilauksesta maksetusta summasta.
3.6. Tuotteen sopivuuden, eli tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden varmistamiseksi asiakas saa tutustua tuotteeseen ja sovittaa sitä tavalla, jolla se on normaalisti sallittua myymälässä. Tuotteeseen tutustuttaessa on huolehdittava siitä, ettei tuotteen ja sen pakkauksen kunto huonone. Tuotteeseen tutustumisen yhteydessä voi esimerkiksi sovittaa jalkineita, mutta niitä ei saa käyttää. Tuotteen muulla kuin sallitulla tavalla käyttönä ja siten tuotteen huonontamisena pidetään sitä, jos kyseisen tuotteen oletettu myyntihinta ei olisi samoissa olosuhteissa myytäessä enää sama kuin myyjän myymä samanarvoinen uusi tuote, vaan alhaisempi. Tuotteen käyttönä muulla kuin sallitulla tavalla voidaan pitää muun muassa sitä, jos asiakas on poistanut tuotteeseen tutustuessaan siihen kiinnitetyt lisät (esim. suojakalvot, etiketit), jotka on kiinnitetty tuotteeseen sen kunnon suojaamiseksi, ja niiden poistamisen seurauksena tuotteen oletettu myyntihinta samoissa olosuhteissa myytäessä ei ole enää sama kuin myyjän myymän samanarvoisen uuden tuotteen, vaan alhaisempi.
3.7. Palautusoikeus ei koske hoitotuotteita, joiden pakkaus on avattu ja/tai niiden käyttöä ei ole mahdollista tarkistaa.
3.8. Jos asiakas on perunut kaupat, myyjä palauttaa asiakkaalle ostosumman myyntiehdoissa säädetyt erityispiirteet huomioon ottaen ilman toimitusmaksua viipymättä, mutta viimeistään 14 kalenteripäivän kuluttua siitä, kun myyjä on vastaanottanut peruuttamisilmoituksen. Palautus maksetaan samalle pankkitilille, jolta ostos on maksettu.
4. Tuotteen palauttaminen – pakettiautomaattiin tilattu tuote
- lisää pakettiin palautuslomake
- rekisteröi paketin palautus pakettiviivakoodin perusteella posti.fi-sivustolla: tässa.
- valitse pakettiautomaatista "paketin palauttaminen" ja toimi ohjeiden mukaan
- palautusaika on 14 päivää paketin vastaanottamisesta
Viallisen tuotteen palauttamiseen ja reklamaation tekemiseen liittyvät tiedot löytyvät täältä.
Please complete your information below to login.