Verkkokaupan myyntiehdot

Voimassa 27.08.2025 alkaen


1. YLEISET SÄÄNNÖKSET

1.1. Nämä NS King -verkkokaupan (jäljempänä: verkkokauppa) myyntiehdot (jäljempänä: ehdot) koskevat NS King -verkkokaupasta osoitteessa https://www.nsking.fi tehtyjä ostoksia.
Tuotteen myyjä on Nittis OÜ (jäljempänä myyjä), osoite Helgi tee 9, 75312, Peetri alevik, Rae vald, Harjumaa, Viro, rek.nro 10058222, sähköpostiosoite info@nsking.fi. Näitä ehtoja sovelletaan oikeussuhteisiin, jotka syntyvät kaikkien henkilöiden (jäljempänä: asiakas) ja myyjän välillä NS King -verkkokaupan kautta tuotteita ostettaessa.

1.2. Myyjällä on oikeus muuttaa ja täydentää ehtoja yksipuolisesti julkaisemalla uudet ehdot osoitteessa https://nsking.fi/terms-and-conditions/.
Jos asiakas on tehnyt tilauksen ennen ehtojen muutosten voimaantuloa, asiakkaan ja myyjän väliseen oikeussuhteeseen sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita ehtoja.

1.3. Asiakas voi tallentaa, tulostaa ja tarvittaessa jäljentää ehdot ennen ostoksen tekoa, ja asiakas hyväksyy verkkokaupassa ostoksen tehdessään ehdot.

1.4. Näiden ehtojen lisäksi verkkokaupasta ostamiseen sovelletaan Suomen lainsäädäntöä.


2. TILAAMINEN

2.1. NS King -verkkokaupassa voi tehdä tilauksia joko kirjautumalla sisään NS Kingin asiakkaana tai vieraana.

2.2. Asiakas valitsee verkkokaupasta haluamansa tuotteet ja lisää ne ostoskoriin.

2.3. Asiakas valitsee tilauksen toimitustavan ja -paikan.

2.4. Asiakas vahvistaa ostoskorin napsauttamalla "tilaa"-painiketta ja maksaa tuotteet myyjän tarjoamassa maksuympäristössä. Ennen laskun maksamista asiakas tarkistaa, että laskussa ilmoitetut tiedot ovat oikein.

2.5. Maksettuaan tuotteet asiakkaan on napsautettava "Takaisin myyjän sivulle" -linkkiä.

2.5.1. Asiakkaan velvollisuus on antaa oikeat yhteystiedot.

2.5.2. NS KING ei ole vastuussa toimitusviivästyksistä ja/tai paketin toimittamatta jäämisestä, jos se johtuu virheellisten yhteystietojen antamisesta.

2.6. Myyjä lähettää asiakkaalle automaattisen sähköpostiviestin tilauksen ja maksun vastaanottamisesta.

2.7. Myyjällä on oikeus peruuttaa tilaus ja myyntisopimus ilmoittamalla siitä ja peruutuksen syystä (esimerkiksi jos tilauksen täyttäminen ei onnistunut) asiakkaalle sähköpostitse. Jos myyjä peruu tilauksen ja myyntisopimuksen, tilauksen hinta palautetaan asiakkaalle 5 kalenteripäivän kuluessa. Hyvitys maksetaan samalle pankkitilille, jolta ostos maksettiin.

2.8. Tilauksen kokoamisen jälkeen asiakkaalle lähetetään sähköpostitse lasku, jolla myyjä vahvistaa vastaanottaneensa ostajan tilauksen ja jota pidetään myyntisopimuksen solmimisena myyjän ja ostajan välillä. Jos laskussa/lähetysluettelossa on virheitä (ei-toivotut tuotteet, määrät jne.), asiakkaan on otettava välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse.


3. TUOTTEIDEN HINTA, MAKSUVAIHTOEHDOT, KANTA-ASIAKASKORTIN EDUT

3.1. Kaikki NS King -verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu euroissa ja sisältävät arvonlisäveron.

3.2. Tuotteiden hinnat voivat vaihdella liikkeissä ja verkkokaupassa.

3.3. Kirjautuneet asiakkaat saavat verkkokaupassa NS King -kanta-asiakasalennusta. Kanta-asiakasalennus ei koske toimituskuluja.

3.4. Tuotteet voi maksaa NS King -verkkokaupassa ilmoitetuilla tavoilla. Tilauksen hintaan voidaan lisätä palvelumaksu asiakkaan ja pankki- tai luottokortin myöntäjän tai asiakkaan ja rahoituspalveluntarjoajan välisen sopimuksen mukaisesti.

3.5. Maksutavat verkkokaupassa:

3.5.1. Asiakas maksaa tilauksen täyden myyntihinnan ja toimituskulut ennakkomaksuna. Maksu tapahtuu verkkokaupan ulkopuolella Maksekeskus AS:n turvallisessa ympäristössä. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankki- ja luottokorttitietoihin.

3.6. 3.6. Tuotteen myyntihintaan lisätään toimitusmaksu myyntiehtojen kohdan 4 mukaisesti.


4. TUOTTEIDEN VASTAANOTTAMINEN

4.1. Tuotteiden vastaanottamisen yleisehdot

4.1.1. Tuotteet voidaan tilata lähettipalvelun kautta asiakkaan ilmoittamaan pakettiautomaattiin tai pakettipisteeseen. Paketin vastaanottamiseen käytettävissä olevat toimituspalvelut näkyvät verkkokaupassa tilausta tehtäessä toimitustavan valinnan yhteydessä.

4.2. Tuotteiden vastaanottaminen pakettiautomaatista

4.2.1. Jos tuote toimitetaan asiakkaan valitsemaan pakettiautomaattiin, tuotteen hintaan lisätään toimitusmaksu.

4.2.2. Asiakkaalle ilmoitetaan tuotteen saapumisesta pakettiautomaattiin tekstiviestillä, joka sisältää yksilöllisen koodin pakettiautomaatin lokeron avaamiseksi.

4.2.3. Myyjä ei ole vastuussa asiakkaalle aiheutuneista vahingoista, jos kolmas osapuoli on myyjästä riippumattomista syistä saanut haltuunsa pakettiautomaatin yksilöllisen koodin ja paketti on vastaanotettu sen perusteella.

4.2.4. Paketin säilytysaika pakettiautomaatissa on 7 (seitsemän) kalenteripäivää. Jos asiakas ei ole vastaanottanut pakettia automaatista ennen säilytysajan umpeutumista, myyjä katsoo asiakkaan peruuttaneen tilauksen ja palauttaa asiakkaalle ostosumman ilman toimituskuluja 14 kalenteripäivän kuluessa samalle pankkitilille, jolta ostos maksettiin.

4.3. Tuotteiden vastaanottaminen Smartpost-lähettipalvelulla

4.3.1. Jos tuotteen toimitustavaksi valitaan Smartpost-lähetti, sen hintaan lisätään toimitusmaksu.

4.3.2. Lähetti sopii tuotteiden tarkan toimitusajan asiakkaan kanssa etukäteen puhelimitse.

4.3.3. Asiakkaan on varmistettava tuotteiden vastaanottaminen sovittuna aikana ja osoitteessa. Jos asiakas ei ole tavoitettavissa lähetin saapuessa, lähetti yrittää vielä kerran toimittaa tuotteen. Jos molemmat yritykset toimittaa tuote asiakkaalle epäonnistuvat, myyjä katsoo asiakkaan peruuttaneen tilauksen ja palauttaa asiakkaalle ostosumman toimituskuluineen 14 kalenteripäivän kuluessa samalle pankkitilille, jolta ostos maksettiin.

4.4. Tuotteiden tarkastaminen

4.4.1. Vastaanottaessaan tuotteen asiakas sitoutuu avaamaan tuotepakkauksen huolellisesti vahingoittamatta pakkausta ja tuotteita. Jos tuotepakkaus voidaan avata sitä vahingoittamatta, mutta asiakas on vahingoittanut pakkausta, myyjällä on oikeus vaatia tuotetta palautettaessa tuotepakkauksen arvon alenemisesta aiheutuneesta vahingosta korvausta, joka vähennetään asiakkaalle palautettavasta ostosummasta. Jos tuotepakkausta ei ole mahdollista avata sitä vahingoittamatta, asiakas ei ole vastuussa vaurioituneesta pakkauksesta.

4.4.2. Jos asiakas havaitsee tuotetta vastaanottaessaan, että hänelle on lähetetty väärä tai viallinen tuote tai tuote ei saavu asiakkaalle hyvässä kunnossa ja sinetöidyssä pakkauksessa, siitä on ilmoitettava välittömästi myyjän asiakaspalveluun.

4.4.3. Myyjä on vastuussa asiakkaan ostamista tuotteista niiden kuljetuksen aikana. Tuotteen vahingossa tapahtuvan tuhoutumisen ja vahingoittumisen riski siirtyy asiakkaalle tuotteen vastaanottamishetkellä.

4.5. Pakkausten kierrätys

4.5.1. Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden pakkaukset (pahvilaatikot, paperipussit, pakkauspaperi, kirjekuoret ja teipillä suljetut pahvilaatikot) voidaan viedä paperin tai pakkausten keräysastiaan. Lisätietoa keräyspisteistä ja lajitteluohjeista löytyy osoitteesta www.rinkiin.fi


5. ASIAKKAAN HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

5.1. Myyjä käsittelee asiakkaan verkkokaupassa antamia henkilötietoja (mukaan lukien nimi, puhelinnumero, osoite, sähköpostiosoite) ensisijaisesti tilauksen täyttämiseksi ja tuotteiden toimittamiseksi asiakkaalle myyjän tietosuojaehtojen mukaisesti.

5.2. Verkkokauppaan kirjautuneiden asiakkaiden henkilötietoja käsitellään myyjän tietosuojaehtojen mukaisesti.


6. TUOTTEIDEN PALAUTTAMINEN, SOPIMUKSEN PERUUTTAMINEN, RAHAN PALAUTTAMINEN

6.1. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus syytä ilmoittamatta 30 kalenteripäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta (paitsi jos tuote on puutteellinen, ks. kohta 8). Pakettiautomaattiin tilatut tuotteet voi palauttaa maksutta ensimmäisten 14 päivän aikana tekstiviesti-ilmoituksessa olevaa palautuskoodia käyttämällä.

6.2. Palauttaakseen tuotteen asiakkaan on täytettävä tuotteen mukana tullut palautuslomake tai sopimuksen peruuttamisilmoitus ja lähetettävä se myyjälle palautettavan tuotteen mukana. Pakettiautomaatin/lähetin kautta tilatut paketit voidaan palauttaa vastaavan palvelun välityksellä 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Tarkempi kuvaus tuotteen palautustavoista löytyy NS Kingin verkkosivuston palautussivulla. Palautuslomake löytyy täältä: palautuslomake.

6.3. Palautukseen liittyvät suorat kustannukset maksaa asiakas. Tuotetta ei tarvitse palauttaa alkuperäispakkauksessa, jos pakkauksen avaaminen sitä vahingoittamatta ei ole mahdollista.

6.4. Tuotteen arvon alenemisen laajuuden määrittää myyjä käyttämällä tarvittaessa asiantuntijalausuntoa. Asiantuntijoiksi hyväksytään tuotteen valmistaja ja maahantuoja. Jos asiakas ei hyväksy arvon alenemista koskevaa lausuntoa, myyjän valitsema riippumaton asiantuntijayritys antaa sitovan lausunnon arvon alenemisesta. Jos asiantuntijayrityksen lausunto vahvistaa myyjän arvion arvon alenemisesta, asiakas korvaa asiantuntijalausunnon kustannukset. Jos asiantuntijayrityksen lausunto ei vahvista myyjän arviota arvon alenemisesta, asiantuntijalausunnon kustannukset maksaa myyjä. Jos asiakas ei hyväksy riippumattoman asiantuntijayrityksen lausuntoa, hänellä on oikeus kääntyä kuluttajansuojaviranomaisen puoleen riidan ratkaisemiseksi.

6.5. Palautusoikeus ei koske hoitotuotteita, joiden välitön pakkaus on avattu ja/tai sen käyttöä ei voida tarkistaa.

6.6. Jos asiakas on peruuttanut kaupan, myyjä palauttaa asiakkaalle ostohinnan ilman toimituskuluja ottaen huomioon myyntiehdoissa määritellyt erityispiirteet 14 kalenteripäivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Hyvitys maksetaan samalle pankkitilille, jolta ostos maksettiin.


7. TUOTTEEN VAIHTAMINEN

7.1. NS King -verkkokaupasta ostettuja jalkineita ei voi vaihtaa toiseen kokoon tai malliin.

7.1.1. Koon vaihtamiseksi liikkeessä on esitettävä ostokuitti.

7.2. Jos haluat vaihtaa tuotteen koon, sinun on palautettava alkuperäinen tilaus ja tehtävä uusi tilaus verkkokaupassa.

7.3. Jos haluat vaihtaa tuotteen koon, muttet pääse käymään liikkeessä, sinun on palautettava alkuperäinen tilaus ja tehtävä uusi tilaus verkkokaupassa.


8. VALITTAMINEN JA VASTUU

8.1. Myyjä on vastuussa ostetussa tuotteessa ilmenevistä virheistä kaksi vuotta tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakas sitoutuu ilmoittamaan myyjälle tuotteen virheistä kohtuullisessa ajassa, viimeistään kahden kuukauden kuluttua virheiden havaitsemisesta, eli tekemään valituksen. Virheellisen tuotteen käyttöä ei saa jatkaa puutteen tai virheen havaitsemisen ja valituksen tekemisen jälkeen.

8.2. Asiakkaan on täytettävä reklamaatiolomake. Reklamaatiossa on mainittava asiakkaan nimi ja yhteystiedot, reklamaation tekopäivä, tuotteen virhe ja reklamaation sisältö sekä liitettävä ostotodistus. Myyjä vastaa asiakkaan valitukseen kirjallisesti tai kirjallisesti jäljennettävässä muodossa 15 päivän kuluessa.

8.3. Myyjä ei ole vastuussa vahingoista, jotka johtuvat tilatun tuotteen epäasianmukaisesta käytöstä.

8.4. Myyjän ja asiakkaan väliset riidat ratkaistaan osapuolten kesken neuvottelemalla. Jos sopimukseen ei päästä, asiakkaalla on oikeus ottaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon (KKV) (Lintulahdenkuja 2, 00530 Helsinki, https://www.kkv.fi) ja Kuluttajariitalautakuntaan (Unioninkatu 16, 00130 Helsinki, https://www.kuluttajariita.fi) riidan ratkaisemiseksi tuomioistuimen ulkopuolella tai käräjäoikeuteen. Verkkokaupoissa aiheutuneiden valitusten ratkaisemiseen tarkoitettu EU:n sähköinen ympäristö, ODR-foorumi (Online Dispute Resolution, eli verkkovälitteinen riidanratkaisu) on lisäksi avoinna kaikille asiakkaille osoitteessa https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_en.